هشدار وقوع سیل طی امروز در دامنه های شمالی البرز، لزوم اجتناب از کوهنوردی و دره نوردی

به گزارش کلوب آگهی، صادق ضیاییان اضافه نمود: فعالیت سامانه بارشی و سرد طی امروز (13 مهرماه) در ارتفاعات شمال غرب، دامنه های البرز و شمال شرق ابرناکی و مه آلودگی، بارندگی، بارش برف در قله ها و خط الراس های مرتفع، وزش باد شدید و خیلی شدید و رعدوبرق را در پی خواهد داشت بنابراین شرایط جوی برای صعود به این منطقه ها مخاطره آمیز است و در صورت ضرورت، با تجهیزات و پوشاک زمستانه اقدام به صعود گردد.

هشدار وقوع سیل طی امروز در دامنه های شمالی البرز، لزوم اجتناب از کوهنوردی و دره نوردی

وی افزود: شدت بارش ها در دامنه های شمالی البرز به ویژه البرز مرکزی و شرقی منجر به وقوع سیل، جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه ها می گردد بنابراین فعالیت های کوهنوردی، کوهپیمایی به ویژه دره نوردی مخاطره آمیز است و منجر به تلفات می گردد. مه آلودگی با کاهش دید افقی و عمودی همراه است بنابراین به همراه داشتن تجهیزات ناوبری جهت اجتناب از انحراف از مسیرهای صعود لازم است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: وزش باد شدید منجر به تشدید سوزباد، افت محسوس دمایی و احتمال سرمازدگی می گردد. در سایر منطقه ها کوهستانی کشور وزش باد و گاهی وزش باد شدید مهم ترین پدیده جوی است.

وی اضافه نمود: طی آدینه (14 مهرماه) بارش های پراکنده در ارتفاعات شمال شرق و دامنه های شمالی البرز پیش بینی می گردد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تاکید نمود: با توجه به وقوع بارش ها در روزهای اخیر، همچنان طی روز آدینه علیرغم پایداری نسبی جوی، در ارتفاعات البرز به ویژه دامنه های شمالی دره نوردی و تردد در بستر رودخانه ها به سبب پرآبی مخاطره آمیز و شرایط لغزش و ریزش زمین مورد انتظار است.

ضیاییان در انتها درباره ارتفاعات شمال تهران گفت: امروز (13 مهرماه) آسمان این منطقه نیمه ابری، گاهی با افزایش ابر و وقوع بارش به ویژه در ساعات بعدازظهر همراه با وزش باد شدید خواهد بود. آدینه (14 مهرماه) آسمان ارتفاعات شمال تهران صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد و وزش گاهی شدید خواهد بود.

منبع: گردشبان
انتشار: 13 مهر 1402 بروزرسانی: 13 مهر 1402 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 2260

به "هشدار وقوع سیل طی امروز در دامنه های شمالی البرز، لزوم اجتناب از کوهنوردی و دره نوردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار وقوع سیل طی امروز در دامنه های شمالی البرز، لزوم اجتناب از کوهنوردی و دره نوردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید